Canada Only

DIT is blijkbaar Amerika’s vriendelijkste fastfood-restaurant…

Chick-Fil-A - Mike Mozart
Boy Tijbosch

Boy Tijbosch

door Boy Tijbosch

Hoewel bedrijven als Panera Bread en Starbucks klantvriendelijkheid en service hoog in het vaandel hebben staan, hebben ook zij een concurrent die het op dat gebied nét iets beter doet. Die eer komt, volgens onderzoek van het vakblad QSR Magazine, toe aan déze tent:

Chick-Fil-A - Mike Mozart
Foto: Mike Mozart

Inderdaad, Chick-Fil-A. Bekend vanwege haar broodjes fried chicken, het feit dat ieder filiaal op zondag is gesloten omdat de oprichter niet wilde werken in het weekend én nu dus haar uitstekende service. En het onderzoeksteam kan het weten: ze hebben voor hun bevindingen 1.948 (je moet er maar zin in hebben…) keer in de rij van een fastfood-restaurant gestaan. Daarbij is gelet op service-attributen als oogcontact, lachende medewerkers en de uiteindelijke bevinding van de klant. Hoewel Panera Bread het beter deed op onder meer het gebied van oogcontact, scoorde Chick-Fil-A gemiddeld genomen het hoogst. Het leverde de kippenboer deze prestigieuze titel op.