Canada Only

10 hotelfeiten waarvan hotels niet willen dat jij ze kent

Vlag
Boy Tijbosch

Boy Tijbosch

Doe er je voordeel mee!

door Boy Tijbosch

1.    BUTLERS MOGEN GÉÉN ‘NEE’ ZEGGEN

Sommige luxe hotels hebben nog zo’n ouderwetse butler in de lobby staan. Hij heeft de taak om nóóit ‘nee’ te verkopen. Dat kan twee dingen betekenen: óf hij doet alles wat je zegt – óf hij draait met leuke woordspelingen om jouw vraag heen.

2.    KAMERS MOGEN AFGEWEZEN WORDEN

Niet schoon genoeg? Niet helemaal jouw smaak? Mocht je op het eerste gezicht niet tevreden zijn met de toegewezen kamer, dan moet het hotel de mogelijkheid hebben je te voorzien van een andere ruimte.

3.    DE KUSSENS WORDEN VAAK NIET GEWASSEN

Ook de afstandsbediening en de onderkant van de badkuip staat bekend als vaak vergeten onderdelen tijdens de niet zo grondige schoonmaak.

4.    BOEKEN VIA HOTELWEBSITES LEVERT VOORDELEN OP

Boeken via de officiële website van het hotel is niet de meest goedkope manier. Het zorgt wél voor het beste verblijf. De mooiste kamers gaan namelijk eerder naar rechtstreekse boekers.

5.    HOTELS OVERBOEKEN ZICHZELF VAAK

Accommodaties worden, helemaal in het hoogseizoen, overvol geboekt. Tien procent van de gasten komt namelijk nóóit opdagen. Mocht jouw gereserveerde kamer zijn vergeven, dan moet het hotel ervoor zorgen dat jij kosteloos elders kunt verblijven.

6.    HET HOTEL IS VOORBEREID OP DIEFSTAL VAN SHAMPOO

Sterker nog – het is de bedoeling dat je de aanwezige zeepjes meeneemt. Hierop staat vaak een hotellogo afgebeeld, waardoor het jatten van douchespullen gewoon wordt gezien als extra reclame. Neem je een complete pannenset mee? Dat wordt je gewoon wél in rekening gebracht.

7.    KAMERS OP DE HOEK ZIJN GROTER – VOOR DEZELFDE PRIJS

Wil je een grotere kamer voor hetzelfde bedrag? Vraag dan om de hoekkamer.

8.    DE MINIBAR HEEFT EEN NARE VOORGESCHIEDENIS

Er bestaan meerdere voorbeelden van situaties waarbij mensen een flesje leegdrinken en deze opnieuw vullen met iets anders. Iets héél anders. Wat dat precies is, laten we aan jouw verbeelding over. Tip: check altijd goed of de dop vastzit.

9.    KORTINGEN ZIJN WAARSCHIJNLIJKER BIJ NIET-KETENS

De Holiday Inns van deze wereld zijn een garantie voor een zekere kwaliteit. Maar kortingen? Die zijn waarschijnlijker bij hotels die niet tot een keten behoren.

10.    ‘NO VACANCIES’ HOEFT NIET TE BETEKENEN DAT HET HOTEL OOK VOL IS

Sommige kamers zijn gesloten wegens onderhoud, aan bijvoorbeeld de douche of het bed. Het kan óók zo zijn dat dit onderhoud bestaat uit het controleren van een kras op een tafel. In zo’n situatie mag je vaak alsnog blijven slapen.