Afrika OnlyCanada Only

5 verborgen betekenissen van de bekendste, Amerikaanse logo’s

Amazon
Boy Tijbosch

Boy Tijbosch

Een logo is een van de manieren om je te presenteren richting de buitenwereld. Het is dus logisch dat veel grote organisaties niet over één nacht ijs zijn gegaan en de vreemdste, achterliggende theorieën bedachten voor hun beeldmerk. Wist jij de betekenissen van de volgende, Amerikaanse logo’s?

[affiliate location=”amerikaalgemeen2″ type=”amerikanl”]

[affiliate location=”amerikaalgemeen2″ type=”tradetracker”]

[affiliate location=”amerikaalgemeen2″ type=”ticketlinks”]

AmazonAmazon

Het ruime assortiment van Amazon vormde de inspiratie voor hun logo. De pijl ónder de A wijst naar de Z: Amazon levert van A tot Z. Daarnaast is het óók nog eens een smile.


FedExFedEx

Kijk goed naar het Ex-gedeelte van dit logo. Je ziet dat de witte ruimte tussen de twee letters een pijl is die van links naar rechts wijst. ‘Een symbool voor beweging’, aldus het postorderbedrijf. ‘Richting de bestelbus, richting de klant, richting de toekomst.’ Leuk gevonden.


GoogleGoogle

Het lijkt zo simpel, dat logo van Google. Het is een patroon aan kleuren, met daartussenin één groene letter. Steekt wat af vergeleken bij de rest, niet? Een bewuste keuze: dit staat voor het gegeven dat Google een bedrijf is dat niet aan regels is gebonden.

[affiliate location=”amerika-only-magabook-5-2″ type=”ticketlinks”]

McDonald's

McDonald’s

Het assortiment lijkt soms per uur te verschillen, maar één ding is altijd hetzelfde gebleven: de M als logo van ‘s werelds grootste fastfoodketen.

Ooit had McDonald’s grote plannen – diverse psychologen werden ingehuurd om na te denken over een nieuw beeldmerk. Zij kwamen tot de conclusie dat de Golden Arch, zoals het plaatje heet, moest blijven. Waarom? Het logo bezit over een uniek Freudiaans effect: het stelt onbewust een paar borsten voor, waardoor klanten honger krijgen.

Moeilijk te geloven? Eens, maar de directie van de Mac zweert bij deze theorie.


Pepsi

Pepsi

Cirkeltje, rood kleurtje, blauwe bodem. Het lijkt allemaal zo eenvoudig, dat logo van Pepsi. Maar vergeet het maar: het management beschikt over een document van 27 pagina’s waarin staat vermeld wáárvoor het Pepsi-logo zoal staat. Korte samenvatting: magnetische velden, de Amerikaanse vlag, feng shui, de relativiteitstheorie en Pythagoras.

[affiliate location=”amerikaalgemeen2″ type=”amerikanl”]

[affiliate location=”amerikaalgemeen2″ type=”tradetracker”]

[affiliate location=”amerikaalgemeen2″ type=”ticketlinks”]